piątek, 18 października 2013

Zasady zdrowego żywienia

  Witam was ponownie :) Dzisiaj ruszę temat zdrowego żywienia, a mianowicie przedstawię wam 10, a właściwie to 11 zasad odnośnie zdrowej diety. Oto one:

1. Regularne posiłki. Minimum 3 razy dziennie.
 Jeśli odczuwa się głód pomiędzy nimi wskazane są zdrowe przekąski w postaci warzyw i owoców.

2. Dzienny jadłospis powinien zawierać różnorodną żywność,
pochodzenia roślinnego jak i zwierzęcego.

3. Należy wybierać produkty zbożowe bogate w błonnik.
Takie jak chleb razowy czy pełnoziarniste kasze i płatki.

4. Używaj tłuszczów roślinnych, a unikaj tych pochodzenia
zwierzęcego (smalec, masło).

5. Jedz warzywa i owoce przynajmniej 5 razy dziennie.

6. Wprowadź do swojej diety ryby i rośliny strączkowe.
Pamiętaj, że najlepsze są ryby morskie.

7. Pij chude mleko i wybieraj jego niskotłuszczowe przetwory.
(chude lub półtłuste mleko, niskotłuszczowe jogurty, chude sery)

8. Czerwone mięso zastąp drobiem.

9. Zachowaj umiar w spożyciu alkoholu i jedzeniu cukru i słodyczy.
Ograniczaj spożycie soli kuchennej.

10. Pij dużo wody. (6-8 szklanek dziennie) Staraj się też pić
więcej soków, mleka, a także jego fermentowanych, niskotłuszczowych przetworów.
(kefir, jogurt)

11. Najważniejsza jest aktywność ruchowa. Pomaga ona spalić dostarczone
z pożywieniem kalorie.

Pamiętaj, że ruch może często zastąpić lekarstwo,
lecz żadne lekarstwo nie zastąpi ruchu!

  Ja staram się żyć według tych zasad i udaje mi się to. Podam wam mój przykładowy dzień diety.

        Godzina                                          Przykładowy posiłek

7:00 - śniadanie               Musli z suszonymi owocami na mleku (daje dużo energii na długi okres czasu)
10:30 - II śniadanie          Kanapka z chleba razowego z szynką
15:00 - obiad                   Potrawka chińska z ryżem 
18:00 - kolacja                Jogurt naturalny z dodatkiem płatków owsianych
+ 20 minut po każdym z posiłków należy pić szklankę wody mineralnej.

                             Oto kilka powodów do tego by rozpocząć zdrową dietę

Skutki złego odżywiania: 
* Nowotwory
* Cukrzyca insulinoniezależna
* Choroby jelita grubego
* Kamica żółciowa
* Próchnica zębów
* Osteoporoza
* Otyłość
                 

  Mam nadzieję, że choć trochę przybliżyłam wam walory zdrowego odżywiania się. Zacznijcie żyć według tych jedenastu zasad i ułóżcie plan swojej diety. Warto również założyć specjalny zeszyt, w którym będziecie zapisywały co i kiedy zjadłyście - po prostu tak łatwiej będzie wam kontrolować swoją dietę. Zachęcam do komentowania, pytajcie, ja odpowiem i doradzę :)

                                       Powodzenia!

22 komentarze:

  1. Dziękuję na pewno będę stosować :D
    Pozdrawiam ;***

    OdpowiedzUsuń
  2. Przeraziłam się tymi chorobami ;/ ale fantastycznie to wszystko ujęłaś ;3

    OdpowiedzUsuń
  3. suuuper:) będę stosować tą "diete"!

    OdpowiedzUsuń
  4. Nonono! Jakbym siedziała na kozetce u dietetyka :) Masz dziewczyno smykałkę do tego. Zasady żelazne, dieta też. Prawdziwy dietetyk! Trzymam kciuki i życzę powodzenia! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Hehe , kolejna zarażona przez Anię ? Ja też ;) Treningi odżywianie , najgorsze to regularność , ale wystarczy silna wola .;)
    Fajnie , że coraz więcej ludzi na to zwraca uwagę .
    Tak trzymaj .;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam się zdrowo odżywiać. Wszystko zdrowe , jest 1000 razy lepsze niż słodycze. Niby tak zdrowo jem od 2 miesięcy, ale jest ok :)
    Po za tym jak ktoś chce schudnąć polecam prowadzić pamiętnik, w którym zapisuje się co się zdjadło oraz ile to ''coś'' miało kalorii :)

    pozdrawiam i zapraszam do siebie ;*
    http://striking-rose.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Przestrzeganie tych wszystkich reguł jest dla mnie niewykonalne. Zawsze się załamuję po 3- 4 dniu.
    niuntis.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Od pewnego czasu staram się odżywiać zdrowo, i jak na razie jakoś mi to wychodzi. ;D
    Świetny wpis. ; ))

    http://pilovin.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. bardzo ciekawy post :)

    http://cammillie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja od kilku miesiecy przestawilam się na zdrowe odżywianie:) a od listopada zaczynam ćwiczenia:)
    W wolnej chwili wpadnij do mnie, jak ci się spodoba zaobserwuj:)
    http://justynasstyle.blogspot.com/
    Pozdrawiam,
    Justyna's Style

    OdpowiedzUsuń
  11. Super post. Ja właśnie też staram się nie opychać słodyczami tylko zdrowo się odżywiać ^^

    http://unnormall.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. ja uwielbiam się zdrowo odżywiac :)
    Obserwujemy? :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Przydatne porady ;) szkoda, że tak trudno niektóre z nich zrealizować ;p

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo ale to bardzo ciekawy blog :)
    Obserwuję i liczę na rewanż :)
    somethingthatwedooflove.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. super wpis :)

    zapraszam do mnie http://alex-faashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Jak dla mnie to trochę mało tego jedzenia :) Ale mówię tu z perspektywy sportowca. Z drugiej strony niejedzenie od godz. 18 jak się chodzi spać np. o 23-24 to trochę duża przerwa w dowozie makroskładników. Ich brak powoduje katabolizm mięśniowy. Za to warzywka jak najbardziej JEDZMY JAK NAJCZĘŚCIEJ. Pozdrawiam witam w gronie blogerów i zapraszam do siebie:
    http://monikaturemka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. oj post bardzo przydatny :)))) dużo się dowiedziałam
    obserwujemy?

    OdpowiedzUsuń
  18. bardzo fajny blog :D
    Miło w końcu znaleźć dziewczynę, która lubi piłkę nożną :D
    Zapraszam do zakupu bransoletek!
    Obserwuję bloga, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo fajny wpis! Bardzo podoba mi się twój bl :) Czekam na więcej *.*
    http://opowiadaniejk.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń